Bijna

21 augustus 2017 - Oss, Nederland

Hej!

Over een uur of 40 vertrek ik naar Zweden toe, het gaat nu echt bijna beginnen. De koffer(s) staan bijna allemaal al klaar, alleen nog de laatste dingen thuis opruimen en dan ben ik klaar voor vertrek. Ik heb er zin in.

Gisteren had ik een afscheidsfeestje, met allerlei Zweedse hapjes en natuurlijk Zweedse IKEA vlaggetjes. Het was leuk dat deze mensen nog langs kwamen om gedag te zeggen ^^ maar gelukkig is er social media. Whatsapp, Facebook, Skype... zo zijn alle mensen alsnog heel dichtbij. Plus Malmö is zo ver niet, je zit er zo als je gaat vliegen. Mensen zijn tegenwoordig nog maar één druk op de knop verwijderd van je, toch wel een voordeel van de 21e eeuw.

Verder heb ik nog altijd geen kamer, ik ben nog druk op zoek. Maar stressen doe ik niet, het zal wel goed komen. Dat weet ik zeker. Ik hoop dat ik een leuke kamer kan vinden, waar ik lekker veel mensen over de vloer mag laten komen. Maar we zullen het zien.

Wat ik tot nu toe het lastigste vond was het inpakken van mijn koffer! Winter kleding neemt een hoop plek in beslag :O Niet normaal. Maar de struggles van wat je mee moet nemen en wat niet... Natuurlijk is alles in Zweden te koop, als ik iets nodig heb ga je gewoon naar de winkel en haal je het. De IKEA, H&M en Flying Tiger zitten in Zweden altijd om de hoek, ik weet het.

Volgende week maandag heb ik introductiedag op Malmö Universiteit, de introductieweek is al bezig. Maar doordat ik pas laat hoorde dat ik naar Malmö University mocht heb ik er voor gekozen niet deel te nemen aan de introductieweek en ga ik alleen naar de introductiedag op 28 augustus. Dan gaat het echte leven weer beginnen.

Op Malmö University zal ik twee programma's volgen:

1) Social Work in a Local and Global Context - Continuation

2) Swedish language, Culture and Society III (voor dit programma moet ik een instap toets maken om te kijken of mijn niveau van Zweeds hoog genoeg is.)

Het eerste programma volg ik als Minor en de tweede omdat ik het leuk en belangrijk vind om de Zweedse taal te spreken en verstaan.

Ik zal regelmatig wat op deze blog posten, zodat jullie op de hoogte kunnen blijven van mijn verblijf in Zweden. Maar voor nu hejdå!

1. Harriette:
    Hey Henrieke,

Heel veel plezier.

Groetjes Harriette
  2. Mama:
    Lieve Henrieke,
    Veel studie genot en wijsheid daar in Malmö. Geniet van alles wat op je pad komt en blog zodat wij ook allemaal een beetje Zweden leren kennen.
  3. Bertine:
    Hej Henrieke,
    super veel plezier in Zweden!
  4. Gerleen:
    Ga je missen ❤
  5. Chris Hoevenaars:
    Hoi Henrieke,

Heel veel plezier en succes in Zweden, lijkt mij een super gave ervaring!

Groetjes

Chris
  6. Noortje:
    21 augustus 2017
    Lycka till i Sverige, och har det så bra där!! Jag vill höra ingen ting...;P
  7. Jacqueline:
    22 augustus 2017
    Henrieke ik vind het zo fijn dat je eindelijk naar Zweden kan. Met de stage is het toendertijd niet gelukt dus wordt het nu extra leuk/fijn. Je waardeert het meer als je er lsnger op moet wachten