Druk druk druk - week 38

25 september 2017 - Oxie, Zweden

Hallo Allemaal,

Weer een nieuwe week, dus een nieuw reisverhaal. Om te beginnen is vandaag mijn oma jarig! GEFELICITEERD OMA :)

Afgelopen week was hectisch en veel, veel stof om te lezen, veel uren op school, veel fietsen. Dat laatste doe ik hier erg veel, fietsen. Van mijn appartement naar school is zo'n 9km, dus ik fiets minimaal 18km per dag. Waarbij ik vind dat je t van fietsen warm moet krijgen, dus fiets ik hard! Ik vind het lekker om mijn hoofd even leeg te maken en de dag te overdenken terwijl ik aan het fietsen ben, dus det half uur fietsen vind ik helemaal prima. Plus ik heb een hele goede regenjas. Gelukkig heeft het afgelopen week eigenlijk niet geregend, ten minste... niet hier op Oxie.

Ik had van maandag tot en met vrijdag les, waarbij ik twee gast sprekers had die de lessen verzorgde. Deze gastsprekers waren allebei Zweeds en zijn docenten aan Malmö/Lund Universiteit. Op vrijdag hadden we een speciale dag, waarbij we Zweedse studenten van Sociale Studies ontmoette. Wij als internationale studenten werden opgedeeld in groepen en waren de groepsleiders van een groep Zweedse studenten. Vervolgens kregen we vragen die we samen met de studenten moesten beantwoorden en noteren. Voor mijn klasgenoten was dit iets nieuws, het leiden van een groep is iets wat in veel landen niet binnen het curriculum van Sociaal Werk valt. In Nederland is dit een belangrijk deel, dat je een groep cliënten, maar ook een groep collega's kunt begeleiden. Daarnaast heb ik ook wat ervaring met sessies begeleiden door Goedzooi.  Ik vond het een leuke opdracht, waar ik kon uitoefenen wat ik al weet en hier meer vaardigheid in kan ontwikkelen.

Deze week is eigenlijk de laatste lesweek van deze periode, want volgende week heb ik enkel op dinsdag les en daarna heb ik op maandag toets.... Dus de eerste periode hier zit er al weer bijna op (ik heb 3 periode's in dit half jaar).

Op zaterdag ben ik samen met wat vrienden naar Helsingborg gegaan. Ameer kon een auto regelen, dus gingen we roadtrippen!! Wat erg gezellig was.

Helsingborg is een leuke stad, en ze hebben er een mooi kasteel met prachtige kasteeltuinen. In de zomer is het waarschijnlijk erg levendig, maar het hoogseizoen is nu afgelopen en het was er nu vrij rustig. Verder is het buiten het hoogseizoen gratis toegang tot het kasteel. We hebben hier leuke foto's gemaakt en de hele middag rond gehangen.

Morgen begint mijn week weer, dus ik ga nu vlug verder met het lezen van alle stof. Deze week zo'n 300 pagina's... We kregen gewoon een boek als 'extra leesmateriaal' wat ik niet zo prettig vind want 166 pagina's lees je niet binnen een uurtje....

Tot volgende week allemaal :)

Hejdå

1. Ella:
    25 september 2017
    Leuk je zo te volgen! En nog bedankt voor je kaart groetjes xxx
  2. Mama:
    26 september 2017
    Dank je voor deze reislogger. Als deze studie uiteindelijk niet is van wat je had verwacht dan kun je nog altijd schrijfster worden😁 😗
  3. Drift:
    27 september 2017
    Lijkt me geweldig daar. en bedankt voor je kaartje
    groetjes Elly