Feestjes - Week 44

6 november 2017 - Malmö, Zweden

Hallo Allemaal,

Weer eens een keer een berichtje op maandag! Vandaag lukt het :)

Vorige week met school hebben we veel problemen ondervonden met de docent en de studiehandleiding, zoals ik in mijn vorige blog al had beschreven. Op donderdag kreeg ik een mail terug van de studenten raad, met hierin de punten die besproken gaan worden vanwege legale rechten van de universiteit en de manier van omgang tegenover ons studenten. Afgelopen week maakte ik de opmerking dat voor mij enkel de studiehandleiding moet veranderen, omdat deze erg verwarrend is en alleen maar meer vraagtekens oproept dan het je helpt in de studie. Op woensdag na de les hadden we een meeting met Jonas - de docent - waarna mijn mening wat is veranderd. Hij sprak ons zo respectloos aan en luisterde niet naar wat we aan het zeggen waren als studenten, hij verweerde en weerlegde alles zonder ons uit te laten praten. Toen hij vroeg of de studiehandleiding voor periode 2 duidelijk was en ik 'nee' antwoorden schoot hij uit zijn slof. Behoorlijk onprofessioneel en onacceptabel als je het mij vraagt... Na deze meeting voelde ik me hierdoor erg boos, maar ook wisten we allemaal tijdens en na deze meeting dat het totaal zinloos was geweest. Er komt gewoon geen gehoor vanaf Jonas zijn kant, jammer. Maar goed. Het programma op zichzelf is wel leuk en erg leerzaam, dus kijken we maar naar de positieve punten.

Op woensdag avond ging in naar Lund toe om Remi en Stijn te ontmoeten. Remi ken ik vanuit Taizé en Stijn is een vriend van hem. Het was Remi's verjaardag en hierom gingen we een heus feestmaal eten 'McDonalds'! En gingen we een drankspel spelen bij Stijn thuis in Lund. Zijn kamer is ongeveer hetzelfde als de mijne, alleen heeft hij een oven en een echte diepvries en heb ik die niet. Het spel dat we speelde heet 'Picolo' en hierbij heb je allemaal opdrachten die je moet uitvoeren. Het is een spel voor op telefoons en tablets.

Vanuit Lund namen we de laatste trein naar Oxie, waar Remi bij mij bleef slapen. Omdat Remi was gevallen en wat kleding vies was, besloten we om te gaan wassen en op de was te wachten. Wat erg gezellig was.

De volgende dag begon erg langzaam, en gingen we rond een uur of 12 naar de stad toe. Hier hebben we met Jules een tijdje in de studenten-bieb gezeten en daarna hebben we een beetje meer van t centrum gezien. Malmö is niet echt een toeristische stad, dus er valt hier niet heel erg veel te zien xD Ook zijn joggings hier nog vrij prijzig...

Op vrijdag was de begrafenis van Jaap in Nederland, hiervoor had ik kaarsjes aangestoken hier in mijn kamer om er toch een beetje bij te zijn. Later hoorde ik dat het extreem druk was tijdens de begrafenis, zo zat de kerk en het buurthuis helemaal vol met mensen. Ook duurde deze dienst 2,5 uur. Ik kan me voor Jaap ook niets anders voorstellen, hij was zo'n positief en inspirerend persoon. Dit verdiende hij!

In de avond ging ik naar de Irish-Pub 'Fagans' hier in Malmö. Dit deed ik samen met een aantal klasgenoten en Sonja. Het was erg duur, maar ook erg gezellig! (75SEK voor 0,5L somersby).

Op zaterdag kwam ik vrij laat mijn bed uit en ging ik kijken wat ik kon doen voor mijn laatste Halloween feest van 2017. In NL heb ik erg veel make-up liggen en kan ik dus makkelijk dingen maken, hier ben ik meer afhankelijk van wat ik hier heb liggen. En dus besloot ik om te kijken of ik zonder Latex of gelantine (ik wilde niet naar de supermarkt fietsen) een brandwond kon maken. Het wond gedeelte was gelukt, het zag er alleen niet echt uit als een brandwond. Tevens heb ik voor veel klasgenoten van me de make-up gedaan tijdens de pre-party van het Halloween feest. Het feest zelf vond plaats in de Student-Pub van Malmö University. Dit is de goedkoopste pub van heel zweden, omdat onze studenten vereniging het erg belangrijk vind dat IEDEREEN kan deelnemen aan de activiteiten. Erg sociaal van ze en gunstig voor ons!. Tijdens het feestje kwam ik een Nederlander tegen die ik op het Halloweenfeest in Rönnen had leren kennen. Hij stelde mij voor aan zijn vrienden en met hen had ik uiteindelijk een afterparty nadat het feest was afgelopen. Voor we hier heen gingen hadden we eerste en gesprek met de beveiliger die ons eigenlijk weg moest sturen. Dit omdat deze man Nederland ge-wel-dig vind. Hij was er een aantal keer met zijn vriendin geweest en was toen lekker naar de Wallen toe gegaan en zo was hij nog meer aan het lullen over wat hij in NL had meegemaakt. Uiteindelijk gingen we onze jassen halen die in de garderobe hing, dit duurde LANG! Iedereen stond te dringen, achter de bar waren ze best traag aan het werken - dit kwam denk ik doordat er veel jassen op de grond lagen en er niet echt een tactisch systeem van opbergen was gebruikt. Ik ging 4 jassen halen en kwam er met 2 terug. Ik moest namelijk uitleggen hoe de jassen er uit zagen (ik wist alleen van mijn jas hoe deze eruit zag). De anderen gingen toen (in de al aanzienlijk gekrompen) rij staan. Tijdens dit moment kwam ik er achter dat mijn sjaal uit mijn jas was gevallen en dus ging ook ik weer in de rij staan. Het vriest hier nog niet, maar met 3 graden buiten gedurende de nacht, heb ik graag een sjaal. Uiteindelijk hadden we rond 04:15 onze spullen bij elkaar en konden we vertrekken (we hebben ruim een uur gedaan over het pakken van de jassen...). Ik ging mee naar een after-party waar het 05:30 was dat het merendeel binnen kwam, omdat ze waren gelopen. Toen het om 7 uur ligt was besloten we allemaal naar huis te gaan... best ehhhhh.... vroeg dus. Om 08.00 lag ik lekker (zonder schmink) in bed. rond 12:30 werd ik wakker, waarbij ik me tot 18:00 erg actief voelde en daarna was ik gewoon extreem moe.

Vandaag is alweer het begin van een nieuwe week, waarin ik vandaag al twee scriptieverzoeken heb gemaild naar instellingen. Hopelijk hoor ik hier snel wat van, omdat ik het erg fijn zou vinden om zo snel mogelijk een instelling te hebben. In februari start ik met het schrijven van mijn scriptie.

Voor nu was dat het weer, tot volgende week! Hejdå.