Insparken - week 35

5 september 2017 - Malmö, Zweden

Hallo lezers,

Een dag later dan gepland, maar beter laat dan nooit: Een nieuw reisverhaal.

De reden waarom ik gisteren niets gepost heb, is omdat mijn telefoon gisterenavond toen we terug op de camping kwamen besloot er mee op te houden. Hopelijk kan een professionele telefoon-expert hem nog reanimeren. Mij is het niet gelukt (maar ik heb dan ook geen verstand van telefoons reanimeren). Dus vanmiddag ga ik even naar de Tele2 winkel hier in de stad - mijn provider in NL hebben ze hier ook - en als hij echt kapot is hoop ik dat ik hem in de Media Markt hier kan laten repareren op de garantie die ik in NL nog heb lopen bij ze.... Fijn dat deze winkels internationaal zijn, hopelijk levert dat mij ook nog wat op!!

Verder mijn appartement. Jullie zijn hier vast benieuwd naar... Ik benoemde al dat we nu nog op de camping zitten, maar ik zou eigenlijk morgen verhuizen naar mijn eigen appartement op Oxie. Echter kreeg ik gisteren een mail dat ik een andere kamer toegewezen krijg... Ik zou deze ochtend (5 september) een nieuw contract toegestuurd krijgen. De reden dat ik een andere kamer krijg, is omdat er meer renovatie nodig is dan de verhuurder gedacht had. De jongen die er voor me inzat heeft de boel gewoon te veel beschadigd - vermoedt ik. Hopelijk hoor ik snel van ze en wordt het niet later dan morgen dat ik er in kan!!

Dan mijn week hier in Zweden, mijn tweede echte week. Qua school ben ik al erg gewend, ik ken de stad steeds beter en heb geen moeite met het gebruik van de Engelse taal. Sterker nog, als ik in het Nederlands wil typen, begin ik vaak in het Engels waarna ik me realiseer dat ik alles weg moet halen en alles opnieuw moet typen... Donderdag heb ik een toets die moet bewijzen of mijn niveau van Zweeds hoog genoeg is om aan de gevorderde cursus mee te doen die hier op school wordt aangeboden. Ik hoop dat ik mee mag doen!!

De titel van deze blog heet Insparken, de introductie van Malmö University. Insparken duurt 2 weken en dit is de tweede week. Samen met een klasgenoot van me doe ik hier aan mee en binnen Insparken hebben we leuke mensen leren kennen, waarvan we met 2 buiten insparken ook leuke dingen doen.

Bij de insparken hebben we van alles gedaan o.a. teambuilding met het gehele blauwe team (dit is het internationale team), activiteiten in de stad gedaan en hebben we een gethematiseerd feest gehad. Vanavond is Comedy-avond, dus dat beloofd ook weer erg leuk te worden.

Naast Insparken heb ik met deze mensen o.a. een city tour gemaakt door Malmö en hebben we de zonsondergang bekeken op de pier.

Gisteren ben ik naar het IKEA museum toe gegaan, een erg leuke ervaring! Hier heb ik een zelfgemaakt keukenschort gekregen en hebben we een super leuke catalogus foto gemaakt. Zeker een super leuke ervaring, als je ooit naar Zweden gaat en je hebt de mogelijkheid: Ga ook naar het IKEA museum!! :D

Nu begint de les weer bijna, al mijn klasgenoten zitten samen met me in het klaslokaal. Dus is het tijd voor me om te stoppen met schrijven. Als je iets wil weten of over andere ervaringen wilt horen, laat het me weten!

Hejdå!!!

1. Ella:
    5 september 2017
    Leuk! Je voelt je al aardig thuis! Succes met je toetsen en groetjes aan mam en pap groetjes xxx
  2. Jacqueline:
    5 september 2017
    gelukkig dat je die jongen geen geld had gegeven voor die kamer. zat jij met de gebakken peren, schade van het appartement bedoel ik natuurlijk. duimen dat je snel de sleutel krijgt en er niet meet hoeft te doen dan spullen erin en gordijnen hangen en klaar is kees. fijn dat je je draai op school zo snel gevonden hebt. volgens mij ben jij ook wel goed in socialiseren en dat merken die studenten ook wel. heb jij en zij weer voordeel van. succes en veel plezier.