Pech en Sinterklaas - week 48

5 december 2017 - Malmö, Zweden

Hallo allemaal!

Hier ben ik weer, deze keer weer op dinsdag, dit komt doordat ik gisteren Sinterklaas vierde. Maar we beginnen met vorige week!

Vorige week eindigde ik met dat ik zou gaan schaatsen. Ik trok vol goede moed mijn nieuwe schoenen aan, liep naar de trein. Miste de bus doordat de trein vertraging had en liep dus maar naar Kockum Fritid waar een schaatshal zit. Ik voelde tijdens al dit lopen al dat mijn voeten pijn begonnen te doen; conclusie BLAREN! Maar ik kwam aan bij Kockum Fritid waar een paar klasgenoten op te stonden te wachten en Chrissie begon meteen sorry te zeggen. Wat bleek recreatie schaatsen kan alleen op zaterdag en zondag tussen 11:00 en 14:30. Dus we waren voor niets naar de schaatsbaan gegaan. We besloten hierom om wat te gaan drinken bij een koffiebar, dit was ook erg gezellig! Toen ik thuis kwam controleerde ik mijn hakken, want lopen deed zo veel pijn. Hier ontdekte ik drie hele grote blaren… Geen wonder dat lopen pijn deed.

Op woensdag had ik presentaties en in de avond een feetjes. De presentatie ging goed en ik was helemaal klaar voor het feestje. Het feestje werd gegeven door twee klasgenoten om

-       Het einde van module 2 te vieren

-       Als afscheidsfeestje, ze zijn nu namelijk verhuisd naar het binnenland voor 2 weken

-       Greta was op dinsdag jarig.

Genoeg redenen dus om te feesten, ik ging samen met een jongen die ook op Panelgatan woont naar het feestje toe. Dit was ene gezellige fietstocht. Op het feestje kende ik veel mensen, ook kwam er een Zweedse jongen met wie ik ooit 1 les gehad heb en was er een slechthorende jongen. Ik heb vooral met deze twee opgetrokken. We hebben veel gebaren gebruikt en van elkaar geleerd hierin. Rond 24 ging ik naar huis toe, niet opmerkend dat het buiten vroor. Ik fietste hard en had het gewoon warm op de fiets. Ik kwam bij een scherpe bocht waar ik veel vaker kom en nam deze gewoon zoals ik dit altijd doe. Zonder snelheid te verminderen. Echter vroor het nu en doordat het aan het begin van de avond geregend had was de grond glad. Mijn fietsbanden verloren grip op de weg en samen omhelsde we de aarde. Mijn nieuwe maillot kapot natuurlijk, een schaafwond op mijn knie, wat schaafplekken op mijn fietsframe en mijn trapper is een beetje kapot. Lekker onhandig dus! Thuis kwam ik er vervolgens ook nog achter dat er een mooie bult was ontstaan onder de schaafwond.

De volgende dag besloot ik om voor school even naar de Apotheket te lopen om verband te halen, dit omdat het verband wat ik had aan mijn huid bleef plakken.

Op zaterdag ging ik samen met Jules, Benedikt en Tuuli naar de stad toe om de kerstmarkt te bezoeken en de kerstversieringen te zien. De kerstmarkt in Malmö is maar heel klein, maar de lichtjes en versieringen waren wel heel leuk om te zien. Hierna zijn we wat gaan drinken samen en op het einde hebben we bij een kraampje van de kerstmarkt churros gekocht <3

Op zondag besloot ik om nieuwe maillots te kopen bij de H&M de maillot die kapot was gegaan was namelijk een super mooie kleur en ik wilde deze dus wel hebben. Ook ging ik even naar de IKEA toe, ik doe bepaalde boodschappen altijd bij IKEA en vind het een leuke winkel om rond te lopen. Het was er alleen echt super druk!! Dit kon ik niet echt verklaren tot ik buiten kwam en richting de Media Markt liep… De IKEA kerstbomen voor een paar euro, hier zijn ze 299sek en krijgt vervolgens een kadokaart waardoor je maar rond de 10sek kwijt bent voor je boom. Bij de Media Markt ging ik vervolgens opzoek naar een nieuwe adapter voor mijn laptop, dit omdat de mijne het niet meer goed doet. Deze krengen zijn alleen super duur! Dus belde ik met thuis en kwamen we er achter dat het verzenden van een oplader die thuis in Oss ligt veel goedkoper is dan het kopen van een nieuwe. Dus pakte ik de bus weer naar huis toe. Omdat ik normaal altijd fiets, liep ik natuurlijk naar de verkeerde halte toe en moest ik bijna een half uur wachten in de kou. Wel had ik het ‘Guilty Pleasures’ album van Spotify opstaan en had ik dus goede muziek om naar te luisteren!

Toen ik thuis kwam besloot ik een mail te sturen naar mijn verhuurder, omdat de waterkraan van mijn keuken los zit en mijn brandalarm al een maand van mijn plafond af is doordat ik hem er niet meer op krijg. Hopelijk komen ze mijn kraan snel maken, het brandalarm vind ik niet zo belangrijk eigenlijk …

Gisteren (maandag) moest ik naar school toe om mijn punten terug te krijgen. Van Keenan kreeg ik een C, dit omdat Jules en ik het boek wat hij had aangedragen niet hadden gebruikt… beetje jammer. Van Agneta kreeg ik nog geen punt terug, omdat Fatti en ik het verslag vergeten waren in te leveren. Er stond geen deadline op, maar wel was het vervelend dat we nu nog geen punt terug kregen. Op school merkte ik tevens dat mij knie pijn begon te doen.

Thuis zag ik dat deze een stuk dikker was geworden, maar we hadden sinterklaasavond. Dus ik maakte vlug eten klaar en bereidde me voor op deze avond. Toen we klaar waren met skypen besloot ik om mijn been omhoog te leggen en hem te koelen. Dit doe ik nu nog steeds : )

Hopelijk wordt hierdoor de pijn minder en versnelt het helingsproces.

Vandaag kreeg ik een briefje in mijn brievenbus dat ik een pakket kon ophalen in de supermarkt van Oxie. Dit is ongeveer een kwartiertje lopen en ik besloot dus om even naar buiten te gaan voor een frisse neus en het pakket op te halen; ondanks dat mijn knie wel een beetje pijn doet.

Bij de supermarkt aangekomen kreeg ik een grote doos in mijn handen gedrukt. Op de doos staat dat ik hem niet voor sintavond mag openen, dus vanavond ga ik kijken wat er in zit.

Ik ben ook niet goed in handschriften herkennen, dus ik heb geen idee van wie het cadeau is. Maar alvast bedankt!

Dit was het voor deze week, tot volgende week!

Hejdå

1. Ella:
    5 december 2017
    Een bewogen week dus voor je. Fijne dagen nog richting kerstmis en veel warme groetjes uit Oss xxx
  2. Jacqueline:
    9 december 2017
    balen van de ongemakken wbt blaren en knie. misschien wil je lijf rust en wordt je zo gedwongen, haha. het handschrift herken ik uit uitzendende, kei leuk dat je verrast wordt door.. Sinterklaas. een spoedig herstel toe gewenst.